Ebben a bejegyzésben az emberábrázolás folyamatáról lesz szó, nagyon érdekes cikk. Az emberábrázolás folyamata több szempont szerint osztályozható, és az egyes szempontokon belül is különböző szakaszokra felosztható.
Hogyan juthatsz el te is…
…Ide!?
A folyamatot osztályozhatjuk pl. konkrét alkotó folyamat vagy tanulmányi folyamat szerint is.
Ha a tanulmányi folyamatokról beszélünk akkor nagyon sok különböző gyakorlat áll rendelkezésünkre, amelyek mind azt a célt szolgálják, hogy fejlődjenek képességeink az emberábrázolás terén. Ezek a gyakorlatok egyaránt állhatnak egymásra épülő folyamatokból, vagy önálló projektekből. Ezen kívűl tartalmazhatnak olyan gyakorlatokat, amelyeknek csak felkészítő funkciója van, és esetleg ha már készen állunk akkor többet nem fogjuk őket alkalmazni.
Ilyen pl. a vöröshagyma csendéletek festése, vagy a színtáblázatok készítése. Ezek hasznos segítséget nyújtanak a tanulmányi idő alatt, de ha már kellően felkészültek vagyunk akkor elhagyhatóak, hiszen elsősorban a gyakorlást, és valamely képességek kifejlesztését szolgálják.
Egy emberi bőrtónus keverő színtáblázat, amely részben már lefedi a szóba jöhető színeket, egy kép festése esetében
Vannak aztán olyan folyamatok amelyek mind a gyakorlásban mind a konkrét alkotói munkában is segítségünkre lehetnek. Ezek pl. a ritmus, gesztus rajzok, szín érték tanulmányok, színvázlatok stb.
Az emberábrázolás 1. tanfolyam célja, hogy felkészítse a fenti alkotói folyamatok és még egy sor egyéb gyakorlattal arra a résztvevőket, hogy képesek legyenek, Klasszikus Realista, Akadémiai akt ábrázolások létrehozására.
Az akadémiai aktok olyan kész alkotások, amelyek elsősorban tanulmányi céllal jöttek létre, de egy ilyen befejezett festmény egyben egy önálló műalkotás is. Az akadémiai aktok felkészítik a hallgatókat bonyolultabb több alakos kompozíciók megfestésére is. Ezeken az összetettebb kompozíciókon, már nem pusztán egy alak látható, hanem akár emberek csoportja, valamilyen tevékenység közben, valamiféle környezetbe helyezve. Az ilyen összetettebb kompozíciók alkalmasabbak arra, hogy egy alkotó a saját művészetét, személetmódját kinyilatkoztassa.
De ahhoz, hogy ez sikerüljön megfelelő alapokra van szükség, melyeket az Akadémiai ábrázolásmóddal lehet megalapozni. Akár realista akár modern festészetet folytatunk, szükségesek hozzá a fent leírt alapok. Máskülönben kibújik a lóláb, és alkotásunk modern szemléletű remekmű, helyett, csak egy elrontott alkotás lesz. amelyből az fog kiderülni a szemlélőnek, hogy a modernizmust arra használta a festő, hogy a saját hibáit, és gyakorlatlanságát leplezze.
Egyik kedvenc kortárs művészem, a Firenzei Angel Művészeti Akadémián végzett Shane Wolf – Eidolon c. sorozata gyönyörű példája annak, hogyan lehet a tökéletes, realista emberábrázolást modern kifejezésmóddal ötvözni és művészi tartalommal felruházni.
Mint látható egy képzett festőművész is összetett alkotói folyamat segítségével hozza létre alkotásait, melyekben számos olyan elem is található, amelyek már a tanulmányok idején is jelen voltak, a különböző rajz, monokróm és színvázlatok formájában. Egy alkotás tényleges létrejöttét, számos tanulmánymunka és vázlat előzheti meg.
Ezeket a folyamatokat, fogjuk megismerni és megtanulni többek között az Emberábrázolás 1. online festőtanfolyamon is!
Emberábrázolás 1. Online Festőtanfolyam
Ha érdekesnek találtad ezt a cikket, kérlek oszd meg a facebookon is!
Alul a hozzászólások között pedig megoszthatod a gondolataidat a cikkel kapcsolatosan!