Új sorozatot indítok a blogban, a sorozatban be szeretném mutatni a régi és kortárs mesterek színpalettáit.

Ezért elkezdtem felkutatni a hozzáférhető adatokat. Néhány jelentősebb palettarenddel már tisztában vagytok, hiszen ez, és a mögötte lévő hatalmas szerteágazó elméleti anyag képezte alapját a Festés korlátozott palettával online festőtanfolyamnak.

Ennek a bejegyzésnek az aktualitását az adja, hogy hamarosan indul itt ezen a weboldalon a Régi Mesterek Titkai Online Festőtanfolyam, ahol többek között éppen Rembrandt munkamódszereivel is fogunk foglalkozni más mesterekével együtt.

Rembrandt fiatalkori önarcképe

Rembrandt fiatalkori önarcképe

 

Többek között pont Rembrandt volt az egyik olyan mester, aki szerintem ebben felülmúlhatatlan tudással bírt.

Tehát Rembrandt iránti csodálatom jeléül, az ő palettájának ismertetésével kezdem ezt a sorozatot.

 

Következzen hát a Rembrandt paletta

Rembrandt festményeit a fények és árnyékok tökéletes csodálatos egyensúlya hatja át, ezeken a képeken sokszor igen kevés színt tudunk felfedezni, mégis tökéletesek.

A 15-17. sz. mestereinek nem állt rendelkezésére annyi szín min napjaink festőjének. Földfestékekből, okkerekből, siennákból, umbrákból és vörös, esetleg zöld földekből elegendő állt rendelkezésére, de a kékek, sárgák és vörös Színek, különösen az intenzívebb színek, elég ritka választékban voltak elérhetők. Ekkor még nem voltak kadmium színek, szintetikus pigmentek. A bonyolultabb folyamatokkal készülő pigmentek jelentős részét csak később találták fel.

Így ezeknek a régi mestereknek elemi érdekük volt, hogy a szűkös lehetőségeikkel megtanuljanak a lehető legjobban érvényesülni.

Ez sokuknak sikerült is.

 

 

Rembrandt paletta

Rembrandt jellemző színei

Rembrandt jellemző színei

 

Ólom fehér

Többféle okkersárga

Csont fekete, néha szénfekete

Vermillion vörös (cinóber vörös)

Kármin vörös

Természetes sienna

Égetett sienna

Természetes umbra

Égetett umbra

Ólom – ón sárga

Nápolyi sárga

Kasseli barna

Vörös földfestékek, velencei vörös stb.

Azúrkék

Kobaltkék (ez nem azonos a ma ismert kobaltkékkel)

Természetes ultramarin (Lapis Lazuli)

Malachit zöld

 

Néhány fotó az Amszterdami Rembrandt emlékházban lévő Műterméről.

Rembrand műtermének rekonstrukciója

Rembrand műtermének rekonstrukciója

 

Rembrandt palettája, mögötte az ecsetmosó láda, mely az ecsetek szakszerű munkaközbeni tárolásához is megfelelően volt kialakítva

Rembrandt palettája, mögötte az ecsetmosó láda, mely az ecsetek szakszerű munka közbeni tárolásához is megfelelően volt kialakítva

 

Vörös és sárga okker rögök, őrlés előtt továbbá lenolajos és dióolajos üvegek, melyeket Rembrandt a festékek eldörzsölésére és festőszer készítésre is használt

Vörös és sárga okker rögök, őrlés előtt továbbá lenolajos és dióolajos üvegek, melyeket Rembrandt a festékek eldörzsölésére és festőszer készítésre is használt

 

A már porrá tört pigmenteket tároló asztal, a festékdörzsölő kővel

A már porrá tört pigmenteket tároló asztal, a festékdörzsölő kövekkel

 

A később következő blogbejegyzésekben megnézzük közelebbről Rembrandt festőtechnikáit és az általa használt anyagokat.

Hamarosan indul a „Régi Mesterek Technikái Online Festőtanfolyam” még van lehetőséged jelentkezni! Ismerkedj meg a régi mesterek zseniális festőtechnikáival! 

KATTINTS IDE, NÉZD MEG TE IS!

 

Ha tetszett a cikk kérlek, oszd meg a facebookon és vagy a goolge+-on!